Munkavállalóként ritkán szembesülünk azzal a dilemmával, hogy milyen meglepetést is vásároljunk valamelyik kollégánknak, hiszen erre a legtöbbször maximum a nyugdíjaztatáskor kerülhet sor. Cégvezetőként, vagy felelős beosztásban azonban már más a helyzet.
Ilyenkor ugyanis a megfelelő üzleti ajándék kiválasztásának terhe ránk hárul. Ez pedig minél több embert jelent, annál nagyobb kihívással járhat. Annak érdekében, hogy minél zökkenőmentesebben megoldhassuk ezt a folyamatot, tanácsos előzetes tervet készítenünk. Elsőként azt határozzuk meg, mekkora büdzsét szánunk az üzleti ajándék fedezetére. Ezt követően írjuk össze, hány dolgozót érint majd az adott kör. Ekkor már nagyjából precízen átlátjuk majd, nagyjából milyen árkategóriájú szuvenírek beszerzésére van keret. Ennél sokkal nagyobb dilemmát jelenthet annak meghatározása, milyen típusú üzleti ajándék lenne a célszerű választás. Tudniillik ha mindenkinek különböző dolgot veszünk, az több szempontból sem feltétlenül szerencsés metódus.
Egyrészt ez nézeteltérésekhez vezethet a kollégák között, amivel épp ellentétes eredményt érünk el a várthoz képest. Ez már önmagában is komoly probléma, ám arról sem szabad megfeledkeznünk, miszerint a saját dolgunkat is számottevően megnehezíthetjük, ha így járunk el. Tudniillik nagyobb mennyiségben még akkor is kiemelt odafigyelést igényel az üzleti ajándék beszerzése, ha kizárólag teljesen egyforma darabokat vásárolunk. Ennél sokkal komolyabb dilemmával jár, ha váltogatjuk a szuveníreket, hiszen ezek a tárgyak jellemzően személyre szabottak – például gravírozottak, vagy más módon feliratozottak -, így a legkisebb hiba is rém kellemetlen következményekkel járhat. Ezeket a tényezőket tehát mindig vegyük figyelembe, ha üzleti ajándék kiválasztásáról van szó, hiszen a saját érdekünkben is ajánlatos leegyszerűsíteni ezt a folyamatot.